Barchasi qanday boshlandi

Bir kuni kechqurun menga Telegramda xabar keldi:

“Xayrli kun. Biz, bankingizning mijozlarga xizmat ko‘rsatish markazidanmiz. Sizning nomingizga shubhali kredit rasmiylashtirishga urinishmoqda. Sizni himoya qilish uchun biz, ma’lumotlarni zudlik bilan solishtirishimiz kerak.”

Chatdagi nom — “TBC xizmat ko‘rsatish markazi”, rasmda bank logotipi.

Xushmuomalalik bilan yozishdi. Barchasi rostga o‘xshar edi. To‘g‘risi, qo‘rqib ketdim: nahotki kimdir meni nomimga kredit olmoqchi bo‘lsa?

Ular nimani so‘rashdi

Ular “tizimda nosozlik bor” deb, quyidagilarni so‘rashdi:

“Aks holda hisob muzlatiladi, pullar o‘g‘irlanishi mumkin” deyishdi. Shu payt men pasportimga qo‘l cho‘zdim...

Meni nima to‘xtatdi

Lekin birdan o‘ylab qoldim:
Nimaga ular, bank ilovasiga yozmay, menga qo‘ng’iroq qilmay Telegram orqali yozishyapti?

Nimaga buncha shoshiltirishyapti? Nimaga barchasini birdaniga so‘rashyapti?

O‘g‘limning aytgan gaplari yodimga tushdi:

“Agar messenjerdan yozishsa va ma’lumot so‘rashsa — bu, aniq firibgarlar.”

Men javob bermadim. Chatni yopdim.

Bank ilovasida ko‘rsatilgan raqamga o‘zim qo‘ng‘iroq qildim.
Ular bu firibgarlar ekanini aytishdi. Haqiqiy xizmat ko‘rsatish markazi hech qachon bunday ma’lumotlarni so‘ramaydi.

Meni nima qutqardi

Maslahatlarim
  • Hech qachon pasport, karta ma’lumotlari va ayniqsa SMS kod yubormang. Hatto bu, sizning bankingizdek tuyulsa ham.
  • Bank o‘zi yozmaydi — yozsa, bu deyarli aniq firibgar.
  • Avval o‘zingiz tekshirib ko‘ring: ilovaga kiring yoki bankka o‘zingiz qo‘ng‘iroq qiling.
  • Bu haqda onangiz, qaynonangiz, qo‘shningizga aytib bering. Bunday xabarlarni juda ko‘pchilik oladi — lekin, shunchaki jim turishadi, chunki uyalishadi.